Supeita de site fraudulemnto-Demora na entrega de pedido de compra online
Problema identificado:
OutroReclamação
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Venho por este meio efetuar uma queixa relativamente a um site de venda suspeito que passo a reportar, agradecia me indicassem, caso não seja da vossa alçada, onde poderei denunciar a situação.Entretanto, já contactei o meu banco para cancelarem o cartão de débito.Apesar de a encomenda vir da Inglaterra, pelo menos parece, porque o site da loja online não está escrito de forma percetível, está a demorar algum tempo, então tenho efetuado a rastreamento, através do código da encomenda, YM2241367246CD Acompanhamento e sempre que tento entrar dá erro. Quando contactados, pelo chat do site, vem sempre a mesma resposta: Olá! Obrigado por nos contatar! Estamos muito ocupados durante este período especial, pois nossos itens estão vendendo bem no mercado. Mas não se preocupe, entendemos suas preocupações sobre problemas, confie em nós, colocamos suas necessidades em primeiro lugar. Responderemos o mais rápido possível após receber feedback dos departamentos relevantes!Olá, obrigado por comprar em nossa loja!Seu pacote foi despachado.Seu número de rastreamento: YM2241367246CDOs sites de rastreamento são: https://www.818track.com/Dicas de rastreamento: Abra o site de rastreamento acima e insira seu número de rastreamento para rastrear sua remessa.Como você sabe, as datas de entrega estimadas são afetadas por muitos fatores, como condições de trânsito, feriados ou clima. No momento, não recebemos nenhum aviso da empresa de logística sobre a anormalidade do seu pacote, portanto, seu pacote está sendo entregue sem problemas.Quaisquer outras perguntas, sinta-se à vontade para nos responder, estamos felizes em ajudá-lo e no serviço pós-venda.desejo-lhe uma vida feliz!Quando faço o acompanhemento da encomenda, indica-me sempre:YM2241367246CDEm Trânsito (11 Dias).Temo que possa ter sido enganada, porque não respostas objtivas às minhas questões, quando efetuei a compra a 29 de agosto.Agradeço ajuda.Obrigada.
Mensagens (19)
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
DearYour package has been shipped.Your tracking number is:YM2241367246CDThe website to check the logistics track is: s:www.818track.com/As you know, estimated delivery dates are expected to be affected by various factors, such as traffic conditions, holidays, or weather. We have not received a notification from the logistics company that your package is abnormal at this time, so your package is currently in smooth transportation.Feel free to get back to us with any other issues, we will be happy to answer all your questions.Regards,Customer Service Team
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Não me acredito. Porque não respondem às minhas perguntas no chat do site?
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Porque não me dão uma estimativa de dias que demora a encomenda? Não é normal estar a sair há tantos dias do aeroporto.
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Como é possível estar em trânsito há 14 dias!!
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
Dear ,We are an honest and legitimate international online department store that receives thousands of customers every day. We do not engage in fraud, so please trust us. We are truly taking every customer seriously.Your tracking number: YM2241367246CDThe tracking website is:s:www.818track.com/Our shipping time is generally 7-30 days, but please understand that this is only an estimate. After I check your tracking information with the carrier, your item is in the process of customs clearance and it's very strict. Please wait patiently as we cannot guarantee the exact time. Sorry again.I will request 5% shipping delay compensation for you, do you agree?If you have any questions, please feel free to contact us, we are more than happy to serve.Best Regards,Customer Service Team
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Boa noite!Contuinuo à espera da encomenda. No site de acompanhamento refere há 2 dias que " a remessa foi transferida para o operador do país do destino"Portanto, continuamos a enganar, certo?
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
Dear ,Your package has been shipped and is in transit.The logistics shows that the package has arrived in your country, and you need to wait for the airport staff to unload the goods so that the logistics company can pick up and distribute the goods to various express stations. We cannot guarantee the exact arrival date of the package. The carrier will deliver your package as soon as possible. Thank you support and understanding.Here is your tracking number: YM2241367246CDHere is the logistics inquiry link: s:www.818track.com/Tracking Tips: Open the tracking website above and enter your tracking number to track your shipment.Please feel free to come back to us with any other issues, we are happy to provide you with assistance and after-sales service.Best Regards,Customer Service Team
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
No rastreamento dá como tendo sido entregue ontem, dia 27, no entanto aiinda não chegou nada!
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
Dear ,Thank you for contacting us, we care about your experience.Your tracking number YM2241367246CDThe tracking website: s:www.818track.com/Thank you for bringing this issue to our attention. I am sorry to hear that you have not received your package, despite the tracking information indicating that it has been delivered.In such cases, we advise our customers to check with their neighbors or family members who may have accepted the package on their behalf. It is also possible that the carrier may have delivered the package to a different location, such as a front desk or mailroom.If you are unable to locate the package after checking these options, please let us know, and we will investigate the matter further with the carrier. We may also file a claim to cover the cost of your order in the event that the package is lost or stolen during delivery.Please feel free to contact us if you have any further questions or concerns. We appreciate your business and will do our best to resolve this issue to your satisfaction.Best Regards,Customer Service Team
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
No rastretamento dá como entregue, mas entregue a quem??!! Não venham com desculpas por está visto que vocês são uma fraude e fui burlada. Aliás todas as compras que faço online, aquando da entrega e, quando o cliente não está, a transportadora liga sempre a avisar, ou envia sms. Portanto o que referem que pode ter sido entregue noutro lado não passa de conversa fiada para empatar.Portanto, estão identificados nas autoridades.
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
Dear,The address we ship your order to is based on the address in your payment information. If your order cannot be delivered to you, it may be because the address in your payment information is different from your physical address, or the address you entered is not detailed enough.The logistics consultation website I sent you is a world-renowned website. You can see from the logistics information provided on this website that your order has been delivered successfully. Now you are reporting that the package has been lost and you are requesting claiming compensation, but we cannot claim compensation from the courier for the package that has been signed for.We can only provide you with a partial refund at this time, although this is not our responsibility and we have incurred significant losses as a result.I'm sorry this happened, after checking with the courier we can confirm that your order has been successfully delivered. If you still cannot find your package, it is likely that your package has been lost. We are very sorry for this. We are willing to arrange a 80% refund for you as compensation.Please understand that we have suffered significant losses.Please let us know your opinion.Best regards,Customer Service Center
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Não chegou nada!!barbaPedidos #barbaye1547hora do pedido: 28 de agosto de 2023 15h08 (AKDT)1Vestido Midi ListradoAZUL / SDesconto na primeira compra (-$ 0,90)US$ 8,99US$ 8,091Vestidos maxi soltos de mangas curtas multicoloridos com juntas divididasCOLORIDO / SDesconto na primeira compra (-$ 0,70)US$ 6,98US$ 6,281Piquenique de verão com estampa exclusiva de pescoço reto e botão vestido midi com cintoMuitas coresDesconto na primeira compra (-$ 0,50)US$ 4,99US$ 4,49O seu pedido foi confirmadoAceitamos seu pedido e estamos prontos para enviar. Volte a esta página para obter as últimas informações sobre o estado do seu envio.Outros • YM2241367246CDAcompanhamento
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Para: P. R.
Dear ,Thank you for your attentionWe are legal and you can trust us.We apologize again for the unpleasant shopping experience and hope to resolve this issue as soon as possible.I have applied for a 100% refund for you. Refunds will be returned to your [original form of payment]The refund of your order is gonna be applied today.According to statistics from banks, refunds usually take 15 to 25 working days, depending on the processing speed of the cardholder's issuing bank. Due to the uncontrollable time when the refund arrives, please don't worry, your refund is arranged.If you have any concerns, you can contact us at any time and we will update the refund status for you.Please kindly notice that,•CHARGEBACK will typically take several months (traditional refunds just take days).•If the CHARGEBACK is disputed and won by the merchant, the cardholder may be penalized, or their account may even be closed.•Cardholders who charge back too often may not get the help they need in cases of legitimate fraud.•A bank account closed due to chargeback abuse may negatively impact the cardholder's credit score.Thank you for your patience. Let's keep in contact.Best regards,Customer Service Center
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
É uma resposta, mesmo de quem não sabe o que diz, mas vão devolver o dinheiro como?!! É assim, se fossem uma empresa credível, que está visto que não são por várias razões:1- os sites de venda online, uma vez o cliente inscrito no mesmo e após ter comprado, enviam regularmente emails com as novidades, promoções, etc e vocês nada!2- Os sites de venda online credíveis, quando enviam uma encomenda, procuram manter o comprador informado, dando o ponto da situação, vocês nada!Apesar, de os valores das peças que comprei serem tão baratas, mas tão baratas, que só após a compra, e após várias pesquisas, descobri que vocês conseguiram criar um site com imagens de roupas copiadas de sites e lojas online credíveis. Portanto, depreendo, que muita gente tenha caido no engodo de preços irrisórios e terem ficado sem muito dinheiro, dado acharem que peças aparentamente de boa qualidade estavam a preços tão baixo e isso é de lamentar, portanto têm que ser alvo de investigação.Apesar de tudo o valor que me foi "roubado" não foi assim tão elevado, no entnato é muito grave o que andam a fazer!
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
Dear,Please believe that we are a regular and legitimate company, this is not a scam.Thank you for reaching out regarding the status of your refund. I understand your concern and I would be happy to assist you.To give you the most accurate information, I will need to check with our relevant department. I apologize for the delay and any inconvenience this may cause. Please allow me some time to investigate this matter thoroughly.Rest assured that I will keep you updated throughout the process and do my best to resolve the issue as quickly as possible. Once I have the necessary information, I will reach out to you with an update.Thank you for your patience and understanding. If you have any further questions or concerns, please don't hesitate to let me know. I am always here to help.Best Regards,Customer Service Team
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Apenas tenho a dizer que de facto ESTA EMPRESA é FRAUDULENTA. Nunca recebi qualquer artigo.Mas pessoas poderão ser alvos desta empresa que continua a atualizar e a publicitar os seus artigos online.https://barbaye.com/
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
Hello Paula Rego,Thank you for contacting us regarding the status of your refund. I understand your concerns and I'd be happy to help.Please allow me to explain the refund process. When a refund is issued, it typically takes 15-25 business days to process and show up on your account. However, in some cases, it may take longer depending on the processing time of your bank or card issuer. We have also experienced delays in our payment processor due to high transaction volumes.Nonetheless, please be assured that we are actively working with our payment processor to expedite the refund process as much as possible.If you have any additional questions or concerns, please feel free to contact us.Thank you for your understanding.Best regards,Customer Service Team
P. R.
Para: kentesh, site: https://barbaye.com/
Com que base vão fazer o reembolso? Como sabem que o soiictei?!! Se nem o fiz!! Por 20 e poucos euros?!!!Esta resposta denota quão fraudulentos são!! As vossas respostas são sempre evasivas, quer em relação ao atraso da encomenda, quer e relação ao reembolso!!Ou seja, nem sabem as quantas andam quanto aos pedidos dos infelizes compradores! Apenas quero que TENHAM UM FINAL INFELIZ! O meu papel é fazer tudo por tudo para que SEJAM BLOQUEADOS, APANHADOS e NÁO EMGANEM MAIS NINGUÉM!!SEJAM MUITO INFELIZES!
kentesh, site: https://barbaye.com/
Para: P. R.
Hello Paula Rego,I apologize for the delay in processing your refund.I understand that it is frustrating to wait for your refund.But I would like to assure you that we are taking your refund seriously, and we are doing everything we can to process it as quickly as possible. Unfortunately, there may be some delays due to the high volume of refund requests that bank are processing.I would like to request your patience for a little longer as we continue to work on your refund. I will personally monitor the progress of your refund and keep you updated on its status.Thank you for choosing us. We value your business, and we will do our best to provide you with the best possible customer service.Best Regards,Customer Service Team
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