back

Booking .com cobrou estadia que cancelou e agora nao devolve o dinheiro

Não resolvida Pública

Problema identificado:

Outro

Reclamação

F. L.

Para: Booking

02/02/2025

Bom dia, Fiz uma reserva no site da Booking.com, como já fiz dezenas no passado, até sou utilizador "Genius nivel 3" (seja lá o que isso significar). A reserva ficou confirmada e o valor foi retirado da minha conta (VISA). Passados alguns dias o Hotel cancelou a estadia, tiveram um problema e o hotel estava fechado. Pedi no Booking.com a devolução do dinheiro. Eles responderam que "o parceiro" não aceitou o cancelamento (que não fui eu que cancelei). Falando com o hotel percebi que há um "parceiro" que é intermediário nisto e que segundo o Hotel aceitou o cancelamento e me iria devolver o dinheiro. O Booking recusou devolver o dinheiro. Enviei emails, telefonei, e foram claros: não se responsabilizam, tenho que seu eu a falar com o parceiro. Qual parceiro? Não sabem, não me dão o contacto, eu que procure no Booking o nome e os contacte... Obrigado, FL

Mensagens (2)

Booking

Para: F. L.

18/07/2025

------------------------------------ Timea. A. (CS Global) Jul 18, 2025, 14::25 GMT+2 Your reference: Dear Madam/Sir, firstly, please accept our sincere apologies for the unintended delay in coming back to you. In response to the above-referenced claim, please be informed that we were unable to gather a refund approval form the accommodaiton in question. Consequently we kindly ask for proof of the messages the customer received claiming the reservation should be cancelled. Please provide a screenshot of the message received inclduing the sender information. Please respond to the current message for future correspondence on this file. We hope and trust to have informed you sufficiently. With kind regards, Timea A. CS Senior Relations Specialist Booking.com Customer Service Center (Netherlands) B.V. Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [14K0L4-MM59P]

F. L.

Para: Booking

30/07/2025

Hi, if you say that you are "unable to gather a refund approval", is this going somewhere? Are the refund a possibility or not? If there is no possibility to have a refund, all the rest is a waste of time. Meanwhile, I did more than 10 hotel stays, including Edinbourgh, Ayr, Glasgow and 1 week in Naples, and I didn't used your website anymore. Your refuse to give me my money back, due to an error made by you, is costing you a lot more and will cost you a lot more than just giving me back my money, that you stole. FL


Precisa de ajuda?

Pode falar com um jurista. Para obter ajuda personalizada, contacte o serviço de informação

Contacte-nos

Os nossos juristas estão disponíveis nos dias úteis, das 9h às 18h.