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refund for goods

Em curso Pública

Temu (Pinduoduo)

Reclamar

Problema identificado:

Desistência da compra

Reclamação

V. A.

Para: Temu (Pinduoduo)

12/12/2025

Complaint On December 11, 2025, I placed an order for €147.95 on the online store (temu.com). However, after payment, the delivery date was extended. The online store misrepresents its services and engages in unfair competition. The online store (temu.com) is in flagrant violation of European consumer protection law. In Portugal, any unfair commercial practices are prohibited, regardless of whether they occur before, during, or after the conclusion of the contract between the seller and the consumer. I decided to cancel the order and contacted customer service. They refused to cancel the order, despite my immediate cancellation, and refused to refund my money. They offered me a discount on future purchases. I do not want and will not buy anything else. The online store (temu.com) is fraudulently extorting money from consumers by posting false information about delivery times on its website. I offered to cancel the purchase and refund my money, but they refused. The online store (temu.com) deceived me and stole my money. Consumer protection authorities issued a warning to the online store (temu.com) https://tek.sapo.pt/noticias/negocios/artigos/europa-alerta-plataforma-chinesa-temu-para-corrigir-praticas-enganosas . However, the online store (temu.com) continues to deceive consumers in Europe and engage in unfair competition in Portugal. I want a refund and compensation.

Mensagens (1)

Temu (Pinduoduo)

Para: V. A.

17/12/2025

Dear Sir or Madam, This is a response to the consumer complaint numbered 13989143. Please kindly note that once an order has shipped, we are unable to cancel or intercept it in transit. However, we offer free first-time return for each order. We kindly recommend the consumer waiting for the items to arrive and then initiating a return for a full refund. Here is the status of their orders: • PO-163-09504274391672855: Delivered on December 15, 2025. • PO-163-09504138076792855: Estimated delivery is between December 17 and 31, 2025. For this order, the consumer has the option to refuse the package when the carrier attempts delivery. Thank you for your understanding. Please do not hesitate to reach out if there are any further questions or concerns. A courtesy Portuguese translation of this response has been included. If there are any discrepancies between the English and Portuguese versions, please refer to the English version for the intended meaning. Kind regards, Temu Legal Team Caro(a) Senhor(a), Esta é uma resposta à reclamação do consumidor com o número 13989143. Por favor, note que, uma vez que a encomenda tenha sido enviada, não é possível cancelá-la ou interceptá-la durante o transporte. No entanto, oferecemos a devolução gratuita da primeira encomenda para cada cliente. Recomendamos ao cliente que aguarde a chegada dos artigos e, em seguida, inicie o processo de devolução para obter um reembolso total. Aqui está o estado das suas encomendas: • PO-163-09504274391672855: Entregue em 15 de dezembro de 2025 • PO-163-09504138076792855: A entrega está prevista para ocorrer entre 17 e 31 de dezembro de 2025. Para esta encomenda, o consumidor tem a opção de recusar a encomenda quando o transportador tentar entregá-la. Agradecemos a sua compreensão. Não hesite em contactar-nos caso tenha mais alguma dúvida ou questão. Foi incluída uma tradução em português desta resposta como cortesia. Caso existam discrepâncias entre as versões em inglês e em português, por favor, consulte a versão em inglês para obter o significado pretendido. Com os melhores cumprimentos, Equipa Jurídica da Temu The original message


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